מוכנות לכיתה א' נעשית דרך למידה משחקית וחוויתית הכוללת התייחסות למספר מרכיבים:
- ארגון – הוצאה והכנסה של דברים מהתיק, סדר בקלמר, סדר במחברת, הקשבה להוראות חיצוניות (נתינת אסטרטגיות להתמודדות אם הילד מתקשה לעקוב אחר ההוראות).
- מוטוריקה עדינה ושיפור יכולת גרפית – תרגול של מיומנויות מוטוריות עדינות, אחיזת עיפרון, גזירה, דיוק גרפי, עבודה גרפית במחברת ובאופנים יצירתיים ומגוונים.
- כתיבה והכרת אותיות – ברמה של מוכנות ולא למידת הקריאה. עידוד לפיתוח מודעות פונולוגית, שיום אותיות וכתיבה חוויתית.
- חשבון – בדרכים חוויתיות נעשה תרגול חשבוני : רצף ספרות, כתיבת ספרות, הבנה חשבונית.
- רגשית – התמודדות מול קושי, עידוד לשיח שמעודד גם שיתוף בקשיים/פחדים וכוחות לקראת כיתה א.