עדית פרג ריפוי בעיסוק

עדית פרג

שמי עדית פרג ואני שמחה להציג את עצמי תחת שני כובעים שונים- דומים בהם אני מוצאת את האני מאמין שלי ונהנית מעבודתי. הכובע הראשון הוא ריפוי בעיסוק מזה 12 שנה.סיימתי את לימודי התואר הראשון בריפוי בעיסוק בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב בשנת 1999 ועבודתי הראשונה היתה בביה"ח לוינשטיין, שברעננה במחלקה לפגיעות ראש, בה עסקתי בעיקר בשיקום הקוגנטיבי. לאחר מכן נסעתי למלבורן שבאוסטרליה  שם עבדתי גם כן בתפקיד מרפאה בעיסוק. עם חזרתי ארצה בחרתי לעסוק בעבודת ריפוי בעיסוק  עם אהבתי הגדולה: ילדים. עבדתי במשרד החינוך עם ילדי גן וביה"ס- עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ועם ילדים עם לקויות למידה. במקביל עבדתי באגודת ניצן שברחובות עם ילדים עם קשת רחבה של קשיים. בשנתיים האחרונות הצטרפתי גם לקופ"ח מאוחדת ועסקתי בעיקר באבחונים.ערכתי טיפולים פרטניים, זוגיים, קבוצתיים והדרכתי צוותים, בהתאם לצרכים שעלו מהשטח.

הדבר המרכזי ביותר שקרץ לי בצעירותי עת בחרתי במקצוע הוא האפשרות לשחק, ליהנות עם הילד, ולהשיג תוך כדי כך ריפוי. מאוד אהבתי את הראייה ההוליסטית של המקצוע, ואת ההתייחסות ליכולות התפקודיות של הילד בחיים, בסביבות בהן הוא מתפקד (בית, גן, ביה"ס, שעות הפנאי).

גישתי הטיפולית היא אקלקטית. אני משתמשת בגישות- תיאוריות ומודלים שונים, משלבת כלי טיפול שונים בהתאם לאדם איתו אני עובדת. התקווה האישית שלי אותה אני מביאה איתי לחדר הטיפולים היא לסייע להצמיח ילד מאושר, עם ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות. לצייד אותו ואת בני משפחתו בארגז כלים להתמודדות בונה עם מה שמביא מפגש עם האתגרים של הילד.

דרך העבודה בטיפול, תמיד עוברת דרך הגוף, בעבודה במרחב, ניידת ולאחריה נייחת ( על שטיח, ליד שולחן- בהתאם לגיל הילד).  היא כוללת מרכיבים מוטוריים גסים, עדינים וגרפומוטוריים. כוללת תמיד התייחסות  למרכיבים קוגנטיביים, התנהגותיים, חברתיים ורגשיים.

העבודה נעשית בטיפולים פרטניים, זוגות, קבוצות. כוללת הדרכות להורים, לאנשי צוות בביה"ס-בגן.

הכובע השני שלי אותו אני שמחה להציג הוא עבודתי כמטפלת גוף- נפש בשיטת טיפול הוליסטית הנקראת עוצמת הרכות. זוהי טכניקה טיפולית המבוססת על נענוע בקצב פעימות לב-עובר . היא עובדת דרך הגוף, עם הגוף, ועוסקת בריפוי דרך שמחה והנאה .מכאן מצאתי את החיבור  האישי אליה. כשהחיבור המקצועי היה כששמעתי על התנסות מוצלחת של ילדים עם הפרעות בקשב בנענועים של עוצמת הרכות. כחלק מגישתי האקלקטית, השתמשתי בנענועים,גם  בטיפולים בריפוי בעיסוק, עם ילדים, בהתמודדות עם חרדה, קושי בהסתגלות/ עם שינויים, תנועתיות מרובה.

אל הקליניקה הלימודית בת"א של ביה"ס לשיטת עוצמת הרכות, אותה אני מנהלת יחד עם צוות של אנשים, מגיעים  אנשים מטווח גילאים רחב, מקשת מגוונת של החברה הישראלית,  ולא פחות חשוב: ילדים .גם בגילאים של 10-18 שנים. ילדים עם אבחנות שונות של בעיות קשב וריכוז, של לקויות למידה, של הפרעות תקשורת. ילדים שמבקשים בטיפולים להשיג "רגיעה", "שמחה", "שקט פנימי", "ריכוז", "אי של שפיות".

אני באופן אישי רואה זכות גדולה לטפל ולאהוב . אני יותר משמחה שהגעתי לשלב בין שני מקצועות  בעלי ראיה הולסטית, העוסקים בריפוי דרך שמחה והנאה ומשלימים זה את זה.